ICBN

Jacques Melot jacques.melot at ISHOLF.IS
Wed Jan 31 00:03:52 CST 2001

 Le 31/01/01, à 10:02 +1100, nous recevions de Lyn Craven :

>Botanical taxacomers,
>
>I have had a query about early versions of the ICBN (pre 1930s) by someone
>with an historical bent.  Is anyone aware of a publication in which each of
>these versions is listed, whether in a separate list or under the
>references?

     Si j'ai bien compris votre question, vous trouverez une liste des
versions officielles du Code à la fin de la version de Edinburgh
(1964), p. 400-402, également dans la version de Montréal (1959, p.
367-369.

    Un document intéressant et non cité dans cette liste est le Code
américain de nomenclature botanique (in Bull. Torrey Bot. Club, 34,
f. 4, p. 167-178. 1907).

    Meilleures salutations,

    Jacques Melot

>As this topic may not be of general interest to the list, please respond
>directly.

    Réponse dans Taxacom, car d'intérêt général !