chilpotle

Jacques Melot jacques.melot at ISHOLF.IS
Sat Jan 10 19:09:19 CST 2004

  Le 10-01-2004, à 10:46 -0800, nous recevions de Curtis Clark :

>Or even in English. In the part of the US where I grew up, it would
>be "fahrwahr", but I suspect in the northeast part of the country,
>many would say "fahyuh wahyuh".

    Bonne nouvelle ! Je me sens moins idiot et dormirai mieux ce soir !

>Ob. taxonomy, there are of course the wondrous multitudes of ways we
>all pronounce Latin names. At least we are compelled to spell them
>alike!

    Mais ce n'est pas un succès : l'art. 60 du Code est de plus en
plus mal appliqué ! Beaucoup ne comprennent pas (ou ne veulent pas
comprendre !) que l'esprit du Code est de minimiser le nombre des
changements nécessaires.

    Jacques Melot